Από τη Δευτέρα 4 Μαΐου παύουν να ισχύουν οι περιορισμοί των μετακινήσεων εντός νομού, αρκετοί εργαζόμενοι επιστρέφουν στις εργασίες τους και κάποιες ομάδες καταστημάτων ανοίγουν σταδιακά. Επειδή τίποτα δεν έχει τελειώσει, όπως λένε οι ειδικοί θα χρειαστεί ιδιαίτερη προσοχή στις μετακινήσεις από και προς την εργασία όπως και στις μεταξύ μας επαφές.
Τις ημέρες που πέρασαν βιώσαμε πρωτόγνωρες καταστάσεις τις περισσότερες από τις οποίες ευχόμαστε να τις θυμόμαστε σαν μια κακή ανάμνηση. Υπάρχουν όμως κάποια πράγματα που θα ευχηθούμε να συνεχισθούν και στο μέλλον. Χιλιάδες συμπολίτες μας είχαν την ευκαιρία καθημερινά να ασκούνται περπατώντας ή ποδηλατώντας. Καθώς η πόλη άδειασε από τα αυτοκίνητα, πολλοί ήταν αυτοί που μόνοι τους ή με την οικογένειά τους χάρηκαν πραγματικά την ελεύθερη και ασφαλή ποδηλασία. Σχετικές έρευνες δείξανε ότι οι πωλήσεις νέων ποδηλάτων όπως και η επισκευή παλιών ποδηλάτων που είχαν χρόνια να κυκλοφορήσουν, αυξήθηκαν σημαντικά. Ανακαλύψαμε πώς είναι να περπατάς και να ποδηλατείς σε μία πόλη χωρίς αυτοκίνητα, πώς είναι να περπατάς σε ελεύθερα πεζοδρόμια, πώς είναι να αναπνέεις καθαρό αέρα (ειδικά στις μεγάλες πόλεις), ανακαλύψαμε ακόμη τι θα πει ησυχία στις πόλεις.
Αυτό που χρόνια προσπαθούμε ως Σύλλογος αστικής ποδηλασίας – να βάλουμε το ποδήλατο στο επίκεντρο των αστικών μετακινήσεων – έγινε πράξη εξαιτίας μίας δυσάρεστης συγκυρίας. Είδαμε όμως ότι ως μοντέλο οικολογικής και βιώσιμης μετακίνησης, μπορεί να λειτουργήσει αποτελεσματικά. Ωστόσο, η έλλειψη υποδομών και η απουσία ελεύθερων χώρων αποτελούν τροχοπέδη.
Για τους λόγους αυτούς και μιας που όλοι είδαμε τα θετικά της βιώσιμης κινητικότητας, πιστεύουμε ότι το ΣΒΑΚ (Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας) είναι μονόδρομος για την πόλη της Κατερίνης και για όλες τις Ελληνικές πόλεις. Τώρα που ο κόσμος έδειξε ότι η μετακίνηση με το ποδήλατο στην πόλη δεν είναι ένα μακρινό όνειρο, είναι η ώρα για τον Δήμο μας να πάρει γενναίες αποφάσεις και να προχωρήσει στην εκπόνηση ΣΒΑΚ για την Κατερίνη.
Είναι ο μόνος τρόπος για μια πόλη καθαρή και ήσυχη, για μια πόλη με ελεύθερα πεζοδρόμια, με λιγότερα αυτοκίνητα και περισσότερο χώρο για πεζούς και ποδηλάτες.
Μια πόλη όπου θα ζούμε με ποιότητα εμείς και τα παιδιά μας.
No Comments